Een veilige plek

Om tot goede leerresultaten te komen is het belangrijk dat je kind goed in zijn vel zit en zich prettig en veilig voelt op school.Wij zijn een echte dorpsschool, dat merk je aan de positieve, gemoedelijke sfeer. Doordat wij kleinschalig zijn, kennen alle leerlingen elkaar. Er worden groepsoverstijgend vriendjes en vriendinnetjes gemaakt. De kinderen gaan met veel plezier naar school.

StudioHeartbeat_09_Immanuel-47

Kanjerschool

Voor het creƫren van een goed pedagogisch klimaat gebruiken wij op de Immanuel de methode Kanjertraining. Hierdoor leren kinderen respectvol met zichzelf en elkaar om te gaan.

We zetten Kanjerlessen in om de kinderen te leren voor zichzelf op te komen en leren hun dat het goed is om elkaar te helpen. Daarbij hoef je niet bang te zijn om voor je mening uit te komen. Met de Kanjertraining op school streven we ernaar de sfeer in de groep goed te houden of zo nodig te verbeteren. In een groep waarin je elkaar goed kent en het veilig is, zal storend gedrag een stuk minder voorkomen. We doen het samen, onze school is een veilige plek voor iedereen.

Uitgangspunten Kanjertraining

De uitgangspunten van de Kanjermethode zijn de 5 Kanjerregels:

1. Niemand doet zielig, we doen mee.
  2. Niemand lacht uit, we hebben plezier.
  3. Niemand speelt de baas, we werken samen.
  4. We helpen elkaar.
  5. We vertrouwen elkaar.

Deze uitgangspunten zijn goed zichtbaar in de vorm van posters in de klas.

Positieve houding

Het doel van de Kanjermethode is je kind positief over zichzelf en anderen te laten denken. Het zorgt ervoor dat kinderen zich op hun gemak voelen. Je kind kan zich zo beter concentreren op school, en dat heeft een positief effect op de leerresultaten.

Het team

De Immanuel heeft een enthousiast team dat met hart en ziel onderwijs voor de kinderen verzorgt.